Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції процедури формування земельних ділянок»

Повідомлення
про оприлюднення проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції процедури формування земельних ділянок»

1. Розробник: 

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру.

2. Стислий виклад змісту проекту:

Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції процедури формування земельних ділянок» розроблено для спрощення процесу формування земельних ділянок.

3. Спосіб оприлюднення проекту акта:

Проект акта та аналіз регуляторного впливу оприлюднено на офіційному вебсайті Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.

4. Строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань:

Зауваження та пропозиції приймаються протягом місяця.

5. Зауваження та пропозиції надсилати на адресу:

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, вул. Святослава Хороброго, 3, м. Київ, 03151, тел.: 299 35 37; [email protected].

В. о. Голови Державної служби
України з питань геодезії,
картографії та кадастру                                                    Сергій ЗАВАДСЬКИЙ

Проект
вноситься Кабінетом Міністрів України
Прем’єр-міністр України                  Д. Шмигаль

Закон України
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції процедури формування земельних ділянок»

Верховна Рада України постановляє:

I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1. У Земельному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 3-4, ст. 27):

1) частину дев’яту статті 118 доповнити новим абзацом такого змісту:

«Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації.»;

2) частину п’ятнадцяту статті 123 викласти в такій редакції:

«15. Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації. Зміна типу акціонерного товариства або перетворення акціонерного товариства в інше господарське товариство не є підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою або технічної документації із землеустрою.»;

3) частину восьму статті 186 викласти в такій редакції:

«8. Підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації.

Уніфікований перелік питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів визначається Кабінетом Міністрів України.»;

2. У Законі України «Про Державний земельний кадастр» (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 8, ст. 61 із наступними змінами):

1) абзац четвертий частини першої статті 22 викласти в такій редакції:

«документи мають відповідати законодавству, в тому числі положення документації із землеустрою, технічної документації з оцінки земель мають відповідати уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації.»;

2) абзац четвертий частини шостої статті 24 викласти в такій редакції:

«невідповідність поданих документів вимогам законодавства, в тому числі невідповідність положень документації із землеустрою, технічної документації з оцінки земель уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації;»;

3) абзац четвертий частини шостої статті 26 викласти в такій редакції:

«подані документи не відповідають вимогам законодавства, в тому числі положення документації із землеустрою, технічної документації з оцінки земель не відповідають уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації;»;

4) абзац п’ятий частини п’ятої статті 28 викласти в такій редакції:

«подані документи не відповідають вимогам законодавства, в тому числі положення документації із землеустрою не відповідають уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації;»;

5) абзац перший частини п’ятої статті 281 викласти в такій редакції:

«подані документи не відповідають вимогам законодавства, в тому числі положення документації із землеустрою не відповідають уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації;»;

6) абзац четвертий частини четвертої статті 29 викласти в такій редакції:

«подані документи не відповідають вимогам законодавства, в тому числі положення документації із землеустрою не відповідають уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації;»;

7) абзац третій частини третьої статті 32 викласти в такій редакції:

«невідповідність поданих документів вимогам законодавства, в тому числі невідповідність положень документації із землеустрою, технічної документації з оцінки земель уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації.».

3. Частину другу статті 23 Закону України «Про оцінку земель» (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 15, ст. 229 із наступними змінами) викласти в такій редакції:

«Підставою для відмови у затвердженні технічної документації з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки земельних ділянок може бути лише її невідповідність уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації, або розташування земель чи земельних ділянок на території іншої територіальної громади.».

4. У Законі України «Про землеустрій» (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 36, ст. 282 із наступними змінами):

1) у статті 32:

частину шосту викласти в такій редакції:

«Сертифіковані інженери-землевпорядники, які відповідають за якість робіт із землеустрою, зобов’язані безоплатно передавати документацію із землеустрою та оцінки земель до Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель в електронному вигляді у місячний строк після її затвердження, крім випадків, визначених частиною сьомою цієї статті.»;

доповнити частинами сьомою та восьмою такого змісту:

«Затверджена документація із землеустрою та оцінки земель, яка стала підставою для внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про об’єкти Державного земельного кадастру, вважається такою, що передана до Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель і зберігається постійно у Державному земельному кадастрі.

Порядок передачі документації із землеустрою та оцінки земель визначається Положенням про Державний фонд документації із землеустрою та оцінки земель.»;

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України у семимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:

забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону;

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Голова Верховної Ради

           України

Проект
вноситься Кабінетом Міністрів України
Прем’єр-міністр України    Д. Шмигаль

Закон України
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції процедури формування земельних ділянок»

(доопрацьований)

Верховна Рада України постановляє:

I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1. У Земельному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 3-4, ст. 27):

1) частину дев’яту статті 118 доповнити новим абзацом такого змісту:

«Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації.»;

2) частину п’ятнадцяту статті 123 викласти в такій редакції:

«15. Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації. Зміна типу акціонерного товариства або перетворення акціонерного товариства в інше господарське товариство не є підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою або технічної документації із землеустрою.»;

3) частину восьму статті 186 викласти в такій редакції:

«8. Підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації.

Уніфікований перелік питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів визначається Кабінетом Міністрів України.»;

2. У Законі України «Про Державний земельний кадастр» (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 8, ст. 61 із наступними змінами):

1) абзац четвертий частини першої статті 22 викласти в такій редакції:

«документи мають відповідати законодавству, в тому числі положення документації із землеустрою, технічної документації з оцінки земель мають відповідати уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації.»;

2) абзац четвертий частини шостої статті 24 викласти в такій редакції:

«невідповідність поданих документів вимогам законодавства, в тому числі невідповідність положень документації із землеустрою, технічної документації з оцінки земель уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації;»;

3) абзац четвертий частини шостої статті 26 викласти в такій редакції:

«подані документи не відповідають вимогам законодавства, в тому числі положення документації із землеустрою, технічної документації з оцінки земель не відповідають уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації;»;

4) абзац п’ятий частини п’ятої статті 28 викласти в такій редакції:

«подані документи не відповідають вимогам законодавства, в тому числі положення документації із землеустрою не відповідають уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації;»;

5) абзац перший частини п’ятої статті 281 викласти в такій редакції:

«подані документи не відповідають вимогам законодавства, в тому числі положення документації із землеустрою не відповідають уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації;»;

6) абзац четвертий частини четвертої статті 29 викласти в такій редакції:

«подані документи не відповідають вимогам законодавства, в тому числі положення документації із землеустрою не відповідають уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації;»;

7) абзац третій частини третьої статті 32 викласти в такій редакції:

«невідповідність поданих документів вимогам законодавства, в тому числі невідповідність положень документації із землеустрою, технічної документації з оцінки земель уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації.».

3. Частину другу статті 23 Закону України «Про оцінку земель» (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 15, ст. 229 із наступними змінами) викласти в такій редакції:

«Підставою для відмови у затвердженні технічної документації з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки земельних ділянок може бути лише її невідповідність уніфікованому переліку питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації, або розташування земель чи земельних ділянок на території іншої територіальної громади.».

4. У Законі України «Про землеустрій» (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 36, ст. 282 із наступними змінами):

1) у статті 32:

частину шосту викласти в такій редакції:

«Сертифіковані інженери-землевпорядники, які відповідають за якість робіт із землеустрою, зобов’язані безоплатно передавати документацію із землеустрою та оцінки земель до Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель в електронному вигляді у місячний строк після її затвердження, крім випадків, визначених частиною сьомою цієї статті.»;

доповнити частинами сьомою та восьмою такого змісту:

«Затверджена документація із землеустрою та оцінки земель, яка стала підставою для внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про об’єкти Державного земельного кадастру, вважається такою, що передана до Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель, і зберігається постійно у Державному земельному кадастрі.

Порядок передачі документації із землеустрою та оцінки земель визначається Положенням про Державний фонд документації із землеустрою та оцінки земель.»;

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності через сім місяців з дня його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України у семимісячний строк з дня, наступного за днем опублікування цього Закону:

забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону;

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Голова Верховної Ради

           України

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції процедури формування земельних ділянок»