У перших двох частинах роз’яснення було розглянуто випадки, коли цільове призначення земельної ділянки визначено згідно із документами, які набрали чинності до прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру», а саме:
- Український класифікатор цільового використання землі, затверджений листом Державного комітету по земельних ресурсах від 24 квітня 1998 р. № 14-1-7/1205 (перша частина роз’яснення за посиланням),
- Класифікація видів цільового призначення земель, затверджена наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548 (друга частина роз’яснення за посиланням).
3. Тепер звертаємо увагу на алгоритм дій у випадку, коли відомості про цільове призначення земельної ділянки внесено до Державного земельного кадастру з помилкою.
3.1. У разі коли до відомостей Державного земельного кадастру щодо цільового призначення земельної ділянки внесено:
а) цільове призначення, яке не відповідає цільовому призначенню, встановленому рішенням органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування,
то для виправлення таких відомостей Державного земельного кадастру щодо цільового призначення земельної ділянки державному кадастровому реєстраторові подається:
- заява заінтересованої особи за формою згідно з додатком 35 до Порядку;
- документи (або їх посвідчені копії), на підставі яких до Державного земельного кадастру внесені відомості щодо цільового призначення земельної ділянки;
- документи, що містять технічні помилки;
- документи з виправленими технічними помилками, які є підставою для виправлення відповідних технічних помилок у відомостях Державного земельного кадастру (виготовляються сертифікованим інженером-землевпорядником);
- електронний документ (формується сертифікованим інженером-землевпорядником);
- документ, що підтверджує оплату послуг з виправлення технічних помилок у відомостях Державного земельного кадастру щодо цільового призначення земельної ділянки.
Зауважуємо, що внесення змін до відомостей Державного земельного кадастру здійснюються державними кадастровими реєстраторами безоплатно.
Проте, розробка документації із землеустрою та електронного документа здійснюється сертифікованими інженерами-землевпорядниками згідно із договором на виконання робіт. Замовники документації із землеустрою за рахунок власних коштів мають право на вибір розробника та укладення з ним договору, в якому визначається строк та вартість робіт. Інформацію про сертифікованих інженерів-землевпорядників можна отримати на сайті Держгеокадастру у розділі «Онлайн сервіси» (Державний реєстр сертифікованих інженерів-землевпорядників) або у територіальному органі Держгеокадастру у відповідному районі.
На сьогодні подача заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру (опрацьовується протягом 14 робочих днів) та заяви про виправлення технічних помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру (опрацьовується в дводенний строк), і відповідних документів, необхідних для внесення таких змін/виправлень, здійснюється сертифікованим інженером-землевпорядником через електронний сервіс (кабінет) сертифікованого інженера-землевпорядника. Зазначені заяви опрацьовуються державним кадастровим реєстратором, обраним програмним забезпеченням Державного земельного кадастру за принципом випадковості.
У разі виникнення запитань чи необхідності консультацій, можна звертатися до територіального органу Держгеокадастру у відповідному районі або за номером «гарячої лінії» Держгеокадастру 0 800 300 808.